onsdag 25. april 2012

Syprosjekt og strikking


Molde Quiltelag har laget en utfordring til medlemmene.
Og på marsmøtet skulle den som ville delta ha med:

3 stk halve 30 cm stoffbiter, 
bånd, blonder, tråd og knapper,
etter eget ønske i en lukket konvolutt og levere inn.

Styret nummererte konvoluttene og så fikk vi trekke en konvolutt.
(ikke vår egen, styret holdt kontroll!!! Les: jeg hjalp til :)) )
Og til maimøtet skal vi ha sydd noe av det vi fikk.
Trenger ikke å bruke opp alt, men skal bruke noe av alt og vi kan legge til.
Og vi kan sy hva vi vil.


I konvolutten jeg trakk var det dette.
Jeg har en plan (som Egon Olsen), så jeg har sydd to stitchery som utgangpunkt.
Ferdigstilt plan får dere se onsdagkvelden den 2. mai, etter møtet.
Da får eieren av disse stoffene det produktet jeg har sydd.


Jeg hadde dette i min konvolutt, 
og er spent på hva jeg får tilbake og hvem som har sydd det.


En tidligere kollega har bestillt 2 par MFK-votter
og de ble ferdig i dag.
Ha en fornøyelig onsdagskveld

11 kommentarer:

  1. Så artig. Morsomt med noen utfordringer iblandt..

    SvarSlett
  2. Morsomt med utfordringer! Blir spennende å se hva resultatene av de forskjellige materialpakkene blir.

    SvarSlett
  3. Hei
    Har nettopp kommet fra Hardingquiltens møte for april.I dag skulle vi sy nåletui,mini,mini kurs for hverandre,men desverre "laber"sying.Mange holder på med sitt,enda styret har tatt opp hva vi ville gjøre,nåletui ville de sy!Det er ikke lett for styret å finne på,legge arbeid i saker å ting,eg er ikke i styret lenger.Men deres ide hørtes spennende ut,bør prøves ut for å få fram gnisten igjen!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  4. Spennende prosjekt, bare så utrulig synd at jeg var syk og ikke kom meg på dette møtet, for denne utfordringa hadde jeg veldig lyst til å være med på:( Lykke til med prosjektet, gleder meg til å se hva alle har funnet på! ps. SAVNA DEG PÅ HOBBYKVELD??

    SvarSlett
  5. Dette blir spennende. Gleder meg.

    SvarSlett
  6. Den var morsom den med at bytte stoffer og lignende.
    Tænker lidt over den og vil måske foreslå den i mit quiltelaug...
    Hyggelig blog du har :-)
    Hilsen Mette fra Danmark
    http://framettesunivers.blogspot.com/

    SvarSlett
  7. Artig med prosjek som har tidsfrist, gleder meg til å se resultatet. Liker også Quiltebladets prosjekt, bli ferdig til jul. Da er det håp for de fleste. Klem Ingeborg

    SvarSlett
  8. Spennende med slike utfordringer. Gleder meg til å se hva du får. Vi i Sølvtråden lappelag har også en utfordring; vi fikk utlevert et lyst stoff og en instruks om å legg til gult, grønt, blått og lilla og sy en blokk av trekanter og firkanter. Blokken skal måle 12,5" inkl. sømmonn. Har sydd blokken og skal levere på neste møte. Blir spennende å se hva de andre har sydd.

    SvarSlett
  9. Å søren.. er det ditt stoff som har gitt meg hodebry. ☺ ☻

    Fy skam seg, du skal da ikke avsløre hva som er ditt før på onsdag.

    Jeg er spent på hva som blir ut denne utfordringen. Vi får kanskje prøve den til høsten også.

    Hilsen
    sjefen

    SvarSlett
  10. Spennende utfordring i foreningen....
    ..og flotte fotballvotter.
    Jeg har som du kanskje har sett også laget fotballvotter, med inspiration fra MKF vottene. (de så jeg på Husfliden for et par sommere siden). Flotte presanger.
    Ha en trivelig 1ste mai.

    SvarSlett
  11. Dette hørtes spennende ut. Skal følge med for å se hva du/dere har fått ut av det. God helg til deg!

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.