tirsdag 20. november 2012

Småstrikk


Julemessa er over, og jeg er veldig fornøyd.
Fikk solgt det meste så nå kan jeg fortsette å sy og strikke :))
Torsdag fyller min yngste onkel 60 år og en gave må han få.
Har strikka elgvotter til han og de skal sendes med posten i dag.
Strikka i Drops Nepal på pinner nr 5


Og 4 Rival-luer på bestilling. Rival er ett idrettslag i Molde.
Disse er strikka i dobbel Rubin på pinner nr 5.


Enda ei vaffel-lue i dobbel Ida på pinner nr 5
"Margått" gjør jobben som modell, kjekk dame.


Mamma og pappa har vært på besøk noen dager og vi har kost oss.
Mamma og hennes to søstre holder på å rydde og fordele arven etter
vår kjære mormor. og mange minner dukker opp:))
Denne bamsen kjøpte mormor så vi barnebarna kunne leke med.
Det var nok jeg som lekte/koste mest med denne karen.
Som dere ser er han fullstendig hårløs takket være meg :((
Og derfor fikk jeg den til odel og eie.
Bamsen er ett kjært minne fra mormor og morfar.


Når jeg var lita og skulle kose meg,
så sugde jeg på nerleppa og nappet det som var loddent.
Blandt annet denne bamsen, og ett pledd mamma hadde i sofaen.
Og sikkert mye annet også, men det er de to tingene jeg har blitt minnet på
ved en rekke anledninger :))
Heldigvis, jeg har sluttet med det nå.
Nå skal jeg manne meg opp til å begynne på alt småtteri,
som jeg har tatt på meg for andre, skifte glidelås i jakker, 
falle en kaffeduk for hånd, brodere Elias på en genser..

Til slutt en takk til mamma for julebakst og takk til pappa for vinterved.
Det er foreldrene sine det, sørger for datteren som snart er 50 år.

Ha ei kreativ uke

7 kommentarer:

  1. Først tøffe votter til onkeln ;) Synes det var koselig med bamsen da ;)) Flott at julemessa gikk så bra jeg skal i ilden første uka i des så her jobbes det flittig ;)

    SvarSlett
  2. Først tøffe votter til onkeln ;) Synes det var koselig med bamsen da ;)) Flott at julemessa gikk så bra jeg skal i ilden første uka i des så her jobbes det flittig ;)

    SvarSlett
  3. Fine votter, onkel Bjørn blir vel glad ;-)
    Herlige hårløse bamsegutt :-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Knalltøffe votter!! Bamsen var no herlig, litt snau og godt brukt -et skikkelig godt minne:) Ellers skjemmer mor og far din deg like mye bort hvert år!! julekaker og ved... heldiggris! Klem fra øst

    SvarSlett
  5. Tøffe votter. (litt usømmelige da). Rivalluene ble knallfine.
    Synes litt synd til Bamse da. Han bør få seg en genser. Han fryser jo. Godt du har slutta med denne nappinga.
    Bra de kom med ved og kaker til deg, ellers hadde du vel frosset ihjel og vært sulten.

    Klem fra øya

    SvarSlett
  6. Flotte ting du har strikka. Den lua skulle jeg likt å ha mønster på. Den var veldig fin!!

    SvarSlett
  7. Så kjekt at du får solgt det du lager til julemesse. Tusen takk for hilsen på bloggen min. Det ble litt feiring i natt, ja. Et flott fyrverkeri rundt midnatt da vi tok imot gullguttene på kulturhuset. Ikke hver dag man får slike opplevelser. Så er jo litt trøtt idag, men det tåler vi.

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.