onsdag 4. august 2010

Feriestrikking


I ferien ble det ikke sydd noen ting,
men jeg strikka litt.

Damesokker i Raggi sokkegarn, superwash.
Strikka på pinner nr 4.

Damesokk
En av mormor`s svigerinner satt 
og strikka sokker med mønster,
ett mønster hennes mamma brukte å strikke.
Hun hadde ikke oppskrift, 
men jeg har prøvd å strikke det samme,

Jeg har strikka med Ida strømpegarn fra Europris.

Jeg la opp 66 m og strikka rundt 4 omg vrang.
En rap. er 11 m.
1.omg:  x 2 vr, 1 kast, 3 rett, 1 m løs av, strikk 2 r sammen, trekk den løse m over. 3 rett, 1 kast x
Gjenta fra x til x 5 ganger til.

2.- 4. - 6 - 8.. omg: vr over vr og rett over rett og kast.

3.omg:  x 2 vr, 1rett, 1 kast, 2 rett, 1 m løs av, 2 rett sammen, trekk den løse m over, 2 rett, 1 kast, 1 rett x
Gjenta fra x til x 5 ganger

5. omg:  x 2 vr, 2 rett, 1 kast, 1 rett, 1 m løs av, 2 rett sammen, trekk den løse over, 1 rett, 1 kast, 2 rett x 
Gjenta fra x til x 5 ganger

7. omg:  x 2 vr, 3 rett, 1 kast, 1 m løs av, 2 rett sammen, trekk den løse over, 1 kast 3 rett x
Gjenta fra x til x 5 ganger.

Jeg strikka rapporten 7 ganger på skaftet og 7 ganger på foten.

2 nye stoff.
Før ferien vannet jeg hjemme hos Trine 
mens hun var på ferie
og som takk fikk jeg disse to fine stoffene
Tusen takk Trine.

Ha en fin onsdagskveld

Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Så flittig du har vært i ferien din.Flotte sokker..
    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Flotte sokker du har strikket..Det er greit sommerhåndarbeid....

    SvarSlett
  3. Så flink du er de mønsterstrikka sokkene er helt nydelige

    SvarSlett
  4. Du er flittig du, Elisabeth :) Blir sååå inspirert til å finne frem både garn og stoff etter å ha vært inne på bloggen din : )

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.