torsdag 7. april 2011

Små-pussel

 Det blir ikke mye tid til sying for tida.
  

Har fått spørsmål om å sy grytekluter med ku.
Ett par til ei venninne på Levanger,
og ett par til ei av mormor`s søstre i Sverige. 


Mønsteret er av Vera Fjellås og heter
"Spisebrikker og grytelapper" fra 2003


Og jeg har prøvd å stitche på Transfer-Eze.
Veldig enkelt når du kan kopiere mønsteret over på papieret 
og lime det på stoffet. 
Skulle vaske av papiret med kaldt vann, 
men fikk ikke av all limen.
Men med såpevann forsvant det.
Hjertene skal brukes i bryllupsteppe jeg har planer om å sy  


  I går var det medlemsmøte i Molde Quiltelag 
og da måtte jeg ha med noe handsøm.
Kjøpte mønsteret i Tromsø,
"Over the river and through the woods"
fra Crab-apple Hill 


Tegnet på det øverste stitcheriet
(håpløst å se på bildet)
Så nå har jeg vel jobb i lang tid fremover.
Molde Quiltelag har blogg, ta gjerne en titt innom.

Ha en fin ukeavslutning :))
  





 P.S  Hjertene er fra boka "Lappedrømmer"
av Hilde Lien og Tina Eckeroth.

  

8 kommentarer:

  1. Flotte grytekluter du har laget. Lykke til med all stitchingen på ditt nye teppe. Det er veldig mye etter hva jeg husker fra mønsteret. Blir nok ikke arbeidsledig med det første da nei. Men fint er det.
    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  2. Takk for i går.

    Gryteklutene ble tøffe etter at de fikk øyne. Det ble litt mer liv i de. Den ene kua såg litt "svimmel" ut. Ho har vel ikke stanga i rosebuska.

    De hjertene var nydelige. Hvor har du funnet det mønsteret?

    Lykke til med teppet.

    Astrid
    Astrid

    SvarSlett
  3. Kule grytekluter! Vet mange som kunne tenkt seg slike :-)
    Ønsker deg en fin torsdag
    Klem

    SvarSlett
  4. Desse gryteklutane har eg og planar om ...sjarmerande - her var veldig mykje fint å sjå; eg la meg til som følger :)

    SvarSlett
  5. Så masse flott du holder på med. Har mønster på de gryteklutene, kanskje det var på tide å sy de. Takker også får koselig award fra deg, kjempehyggelig med slike oppmerksomheter

    SvarSlett
  6. Fine grytekluter du har laga og jeg så med mine egne øyne at du hadde lagt ned mange timers arbeid med å få tegne på stitcheryet. Blir knall fint da.

    SvarSlett
  7. Tøffe grytekluta! Gler meg til å sjå teppet ditt ferdig, det blir sikker kjempelekkert. (men huff så mykje arbeid)

    SvarSlett
  8. Det var gøyale grytekluter!
    Gleder meg til å se teppet ferdig.

    Riktig god helg.

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.