mandag 22. oktober 2018

En spesiell høst........


I sommer ble min lille strikkevenninne Hannah, 7 år,
rammet av leukemi for andre gang.


Når høsten kom tenkte jeg å strikke ei ny lue til henne.
De hun fikk i forrige runde var blitt for små. 
Og hun måtte få en egen lue, Hannah lua.
September er barnekreft-måneden, da er det gullsløyfe som gjelder.
House of Yarn har et garn som heter Gullungen garn, 
der 5 kr av hver nøste garn til Barnekreftforeningen
Så da ble det lue i Gullungen garn med gullsløyfer.
Alle garn med 22 m på 10 cm går til mønsteret.


Og i disse teknologi tider, ryktes dette fort. 
Husfliden i Molde oppfordret meg til å lage mønster for salg.
Mønster ble lagd og selges til inntekt for Barnekreft-foreningen i Møre og Romsdal.
Mønsteret koster kr. 40,- men du kan betale mer om du vil. 
Pengene går uavkortet til Barnekreft-foreningen i Møre og Romsdal

Mønsteret får du kjøpt ved å sende melding til meg på 92868330, 
eller mail til Husfliden i Molde, molde@norskflid.no
I tillegg fås mønsteret kjøpt hos 
Husfilden Levanger
Drømmestrikk, Amfi Futura, Kristiansund
Midtstua, Tingvoll
Hjertestrikk, Brattvåg

Så fikk lokalavisa tips om lua, og så ble vi intervjuet i Romsdals Budstikke,
og så hørte Nrk lokalradioen om lua, så ble det intervju der også.

Ved utgangen av september hadde det kommet inn ca 30.000 kr,
til Barnekreft-foreningen i Møre og Romsdal.
Noe jeg er veldig stolt av


14 kommentarer:

  1. Wow!! Så flott og så fin lue til din vakre strikke en inne. Jeg strikker ikke men har gitt penger til barnekreftsaken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle stå vakre strikkevenninne ...

      Slett
  2. Hei. Ingen kan gjøre alt for alle, men alle kan gjøre noe for noen. Dette er et godt eksempel på at det nytter! Hvis det er ok for deg kan jeg gjerne reklamere litt på bloggen min. Jeg vippser en slant og vil gjerne ha mønsteret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja det er sant, kjekt å kunne gjøre litt. Tusen takk for støtten. Bare reklamere på bloggen din, det setter jeg stor pris på. Elisabeth

      Slett
  3. Fantastisk det du har gjort! Flott luer, og flott initiativ. Jeg strikker ikke selv, men er medlem i kreftforeningen og støtter utenom også. Tenker på den vesle strikkevenninna di og på familien hennes.

    SvarSlett
  4. Vilket bra initiativ att göra ett mönster till mössan. Hoppas att din fina stickvän har det bättre. <3

    SvarSlett
  5. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)
    cetak buku murah
    cetak buku umroh haji
    cetak buku yasin murah

    SvarSlett
  6. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. a2f5ae603ca54dcaa3ad76f22ae13666
    website kurma
    website kurma
    numara onay

    SvarSlett
  7. Thank you for your explanation, very good content. 4e246bc7db9b32c3e509483dbbb5aa83
    altın dedektörü

    SvarSlett
  8. Hvordan bidrar House of Yarn til Barnekreftforeningen? visit Telkom University

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.