søndag 9. desember 2012

Andre søndag i advent


Det nærmer seg sakte, men sikkert jul
og jeg nærmer meg å bli ferdig med julegavene.
Det siste som blir sydd i år, er to par nissegrytekluter


Ellers har det vært litt julegavestikking.
Mariusdilla har ikke gitt seg.
Trekk til tennbrikkettene, vinflasker og sokker.
Og litt mer votter



Og så må jeg vise noe jeg har fått etter mormor.
Dere som har fulgt med bloggem min ei stund,
har fått med dere at mormor var en viktig person i livet mitt.
Og når hjemmet hennes ryddes, dukker det opp mange minner.
Jeg bor for langt unna til å delta, men heldigvis husker familien på meg:))
Denne rosemala tina fikk mormor til sin 55 årsdag i 1978.

Mormor er døpt Johanna Elisabeth, men har hele livet blitt kalt Lisa.
Både mamma, Sonja Elisabeth og jeg, Elisabeth er oppkalt etter mormor.
Jeg er kanskje også oppkalt etter mamma:))



Og tina er malt med navn og årstall, 
og vedkommende som malte tina byttet om navnene,
så det ble Elisabeth Johanna.
Jeg var så heldig at jeg fikk den.


Forrige helg var jeg som nevnt i Bergen sammen med min søster.
Og hun hadde med en gave til meg.
Konfirmasjon-bibeln (på svensk) til mormor, datert 17. april 1937
og lekehesten som mamma og hennes to søstre lekte med i barndommen.
Og som barnebarn, oldebarn og tippoldebarn har lekt med senere.
Tusen takk snille Sissel, jeg satte stor pris på gaven:))
Sissel med bloggen Englequilt har giveaway nå,
ta en titt innom, hun har mange fine gaver.

Ha en fin 2. søndag i advent

6 kommentarer:

  1. Så mye fint du har lagd til julegaver. Og koselig med slike arveting som betyr noe for en.

    SvarSlett
  2. Koselige strikketing, og flotte arveting etter mormor, kjekt å ha minner.... klem

    SvarSlett
  3. Fine gaver og gode minner;) Det er bra at de som setter pris slike flotte arveting, får det og tar vare på det. Riktig god førjulstid til deg;)

    SvarSlett
  4. Koselige julegrytekluter og lekker strikk! Tina er din bestemor er nydelig. Koselig å ha slike minner.

    SvarSlett
  5. Så flotte ting du har laget! Nydelig gammel tine! Koselig med sånne gamle minner! Og den hesten var jo kjempsøt!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  6. Så fine gaver du har laget.
    Du er heldig som har så snill søster, koselig å ha slike minner.
    Man jeg er litt bekymret. Skal du ikke bake mer?

    Klem fra øya

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.